Kan het kwaad als ik morgen, vrijdag, weer lekker wil douchen nadat er gisteren, woensdag, 1 hechtinkje is geplaatst ?

Gister heeft mijn huisarts een klein steelwratje weggesneden, net onder mijn kaak richting mijn hals. Er zit 1 klein hechtinkje in.
Vandaag dus niet gedouchet, maar morgen wil ik toch echt wel douchen hoor ! Wat denken jullie ?

Ik heb steriele watten, sterilon en pleisters in huis om na het douchen toch even zachtjes op de hechting te deppen en er een pleister over te doen.

Thanks !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ja,kan gewoon douchen maar niet te lang.daarna droogdeppen of gewoon aan de lucht laten drogen..verder niks erop totdat het korstje weer droog is..toen ik hechtingen had,föhnde ik ze droog..ging wat sneller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wondjes fohnen is slecht, broeinest voor bacterien en dus bron voor infecties. Kun je beter niet doen. Ik dacht ook eens slim te zijn door dat te doen maar kreeg er een flinke infectie van...
Je kunt tijdens het douchen het wondje afdekken met een waterafstotende pleister en proberen deze omgeving te vermijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaliter moet je een operatiewond(je) dat ontstaat bij het wegsnijden van een wrat een paar dagen droog houden zeker als er een hechting in zit al is het er maar een. Ik zou bij dochen het gedeelte vanaf je nek vermijden dan kan er vrij weinig mis gaan. Dat lijjkt me niet zo moeilijk maar afdekken van de plek kan ook al moet je dan toch oppassen dat er geen water in komt want dan heb je het risico op een ontsteking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Het wordt door een arts meestal afgeraden en het een week niet nat te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt,maar een week niet kunnen douchen lijkt me ook niet echt lekker,met wat improseren moet het kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
improviseren bedoel ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het is logisch dat je gewoon wilt douchen,als je er maar voor zorgt dat het wondje niet nat wordt en dat moet niet zo moeilijk zijn want het ziet niet ergens onderaan je lichaam.
ja dat kan als je het maar goed afdekt zodat er absoluut geen water bij kan komen dan kan het wel , je kan ook proberen je hoofd niet onder de douche te houden alleen de rest van je lichaam en dat je dan je gezicht wast met een washandje voorzichtig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zat ook met dat probleem toen er een fixateur op mijn been zat vastgeschroefd met zelfs 6 open wonden van de schroeven, die moesten erdoor naar de stang.
Gewoon douchen en deppen, daarna begieten met vloeibare acaciahoning (bij appie) en daarna gaasje erop.
Als pleister ALTIJD wit papierplakband gebruiken: daar zitten namelijk gaatjes in voor de luchtdoorlaat en verteert je huid niet van de chemische lijmstoffen.
Zelfs open wonden bij oude mensen krijg je met deze bloemetjeshoning nog binnen het week dicht (bij me grootje zaliger werkte het perfekt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je het wondje droog wilt houden tijdens het douchen, kun je dit doen door b.v. een vierkantje te knippen uit een plastic boterhamzakje. Dit plak je vervolgens rondom het wondje vast met witte pleister en voila, je kunt douchen. Zodra het wondje dicht is, dus als er geen vocht meer uitkomt, kun je het overigens gewoon nat laten worden onder de douche. Wel alleen afspoelen met water dan en nog geen zeep gebruiken op die plek. Daarna voorzichtig droogdeppen met een schone handdoek.